2012年6月26日火曜日

on the ship




Ms Prinsendam
これから9ヶ月よろしくね。

It's been nearly 4weeks since I got on board.
I'm liking this life here.
It is quite different to work on ship and land.
As a hairdresser, not much difference from working in london.
But lot difference from Japan. I think.

As I was in academy , I've learnt some new things such as massage, teeth whitening and hair treatment by Phyto. I enjoy working with them too.
Good to have new experience.

Working hours is 7:45 to 20:00 sometimes 22:00.
Very long but we defenetly get time for lunch and dinner. And sometimes nap.
When I was in Japan I hardly find time for eating and never really sat down.
So I have to careful about what I eat. I could be huge in 9month.

Unfortunately we have Restaurent just upstairs to grub something to eat anytime..
And they are nice.
Olso we have crew Restaurent they have nice asian foods etc.

My ship called ms Prinsendam so I will call my ship as "she" from this time.

She doesn't go to same rute for each cruise which is good for us to see the place but if we don't get time off in where ever we wanted to go,,,that's shame.
But no complain :)

She takes us to Europe for few month and going to South america and Artantica!
Now is great time to stay in Europe.


船の生活が始まり早くも一ヶ月がたとうとしています。
早い。
今は10月くらいまでヨーロッパなので1クルーズが2週間で、だいたいはアムステルダムで人々が毎回乗り降りします。
なので一週間で一区切りというよりは1クルーズでくぎりをつけます。
休みは1クルーズにつき2,5日。 だいたい休みはリクエストできます。
勤務時間は7:45から20:00 もしくは22:00です。

長いけど、今までのように帰りに食材を買って電車に乗って帰ることを考えれば楽は楽かも。朝のラッシュがないだけで大分ストレスは軽減。
他がいろいろ大変ですけど。
キャビン(寝室)からスパまでは5分ほどでつきます。
ご飯の時間はしっかりと確保れているので、食べすぎに注意です。
ロンドンや日本にいた時のくせで、食べるのがすごく早いので危険。
スパにジムもあるのでそろそろエクササイズを始めようと思います。
生活は、キャビンをもう一人とシェアするのでプライベートってものはなくなりますが、みんなとワイワイ話したりバーに行ったり、自分のベッドで本を読むなり仕事のあとは自由にすごせます。
ちなみにキャビンは寝台電車のバストイレつきデラックスを二人で共有している感じをイメージしてください。(狭い!) テレビと電話が設置されてます。
ベッドは二階建てで、カーテンがついていて枕元に電気があるので、寝る直前まで本を読んでてもキャビンメイトはまぶしくない。
アカデミーの寮の時はカーテンがなかったので洗面所の電気をつけてこそこそ勉強するか、レストランに行くしかありませんでしたが。
カーテンがあるだけで人って大分安心出来るのかも。
特に日本人って個人主義なようで知らない人と温泉で一緒になったり岩盤浴で雑魚寝したりできるから住んじゃえば結構平気かもしれません。
というか私が今まで自分の家を持って広いところを独り占めっていう経験がないのでどこに行っても対して変わらないってだけの話かもしれませんが。

最初は船のことやスパのことがよくわからず惑いましたが、今はちょっとずつ慣れてきました。何とか楽しくやっております。
アカデミーで出会った子達は大分若い子からベテランまで様々でしたが、やはり働いてみてロンドンでの8年間が非常に心の支えになっています。英語とこと、髪質、求められるものがやはり日本とは大分違うので、もしも日本から船の仕事をしたいと考えてる人がいたらぜひ一度海外で働いて、英語はもちろん美容の違いを経験してみたらいいかもしれません。



-- from iPad
場所:ship,Europe